8 kiváló tipp, amivel felturbózhatod a weboldaladat!

2016. április 03. 15:02 - Chasetherabbit

Hogyan növelhetem weboldalam látogatottságát?

Korábban már beszélgettünk arról, miért is fontos a keresőoptimalizálás. Tudjuk, hogy ez egy fáradtságos folyamat, amelyre elég sok időt kell áldozni, ezért összegyűjtöttük azokat a fő szempontokat, amelyekre mindenképpen oda kell figyelnetek már az elején!

 

creating-a-website.jpg
 

Tudjuk, hogy a SEO pár nap alatt nem hoz csodát, de a hosszú és fáradtságos munka meghozza  az eredményét és nem szabad figyelmen kívül hagyni, hiszen a bevételed függhet a megfelelő kereső optimalizálástól! Nyilvánvalóan senkinek sem mindegy, hol fog a weboldala elhelyezkedni a Google kereső óriáson belül igaz? Na akkor vágjunk is bele...

1. Készíts rövid és lényegre törő oldalcímkéket!

A <title> tag mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára közli az adott oldal témáját. A <title>
tag elemet a HTML dokumentum <head> részében kell elhelyezni.
A címkét úgy kell elképzelni, mint egy rövid címet minden oldaladhoz, amellyel mind a látogatót, mind a keresőbotot ( Google bot ) segíted a navigációban.

Ez első és legfontosabb szempont. Gondolj csak bele, mennyivel több bizalmat sugároz egy látogatónak, ha minden oldaladon külön meg van jelölve egy apró címmel, hogy hol is tartózkodik pontosan. Nem is beszélve arról a tényről, hogy a Google rendkívül komolyan veszi az oldalcímkék hiányát és lényegesen hátrébb tesz a keresőmotoron belül, amennyiben nincsenek.

html-title-tag-best-practices-seo.jpg

2. Használd a "description" meta tagot!

A description meta tag tulajdonképpen egy leírás az adott oldalról, amely a Google - nek és egyéb kereső motoroknak segít az oldalad feltérképezésében. Amíg a fejléc csak néhány szó vagy kifejezés lehet, a metatag lehet egy-két mondat, vagy egy rövidebb bekezdés is. Megkérdőjelezhetetlen a fontossága, hiszen ezzel is gördülékenyebbé teszed az oldalad megismerését, amely automatikusan azt vonja magával, hogy értékesebbé válik a kereső motor szemében. 

 

meta.png

 

Talán a fentieknél is fontosabb, hogy a felhasználók is láthatják az oldal leírását, amikor rákeresnek a Google - ben. ( velősebb probléma, ha egyáltalán nem látnak ott semmit, de ezt mondanunk sem kell )  Ezáltal a felhasználó képet kaphat arról, hogy az oldal tartalma egyezik-e azzal, amit keresett.

3. Készíts egyszerű URL szerkezetet a weboldaladon!

Az URL szerkezet átláthatósága szintén rendkívül fontos szempont. Fontos, hogy a visszatérő felhasználók meg tudják jegyezni az oldalaid elérhetőségét, ezért mindenképpen az egyszerűségre kell törekedned. Óvakodjunk az átláthatatlan, nehezen megjegyezhető linkek használatától, hiszen a látogatók segítése mindenkinek érdeke és a Google is nagyon komolyan veszi, hogy megfelelő link struktúrával rendelkezzen az oldalad!

Helytelen URL:            weboldalad.hu/sdfklaadslkfj.kapcsolat+"''"+

Helyes URL:                weboldalad.hu/kapcsolat

 

url-rewriting.jpg

 

4. Törekedj rá, hogy könnyen bejárható weboldallal rendelkezz! 

A webhelyen történő könnyű tájékozódás fontos, hiszen segít a felhasználóknak a keresett információ gyors megtalálásában. A keresőmotoroknak is segít, hogy megértsék, hogy a webmesterek mely tartalmakat tartják fontosnak. Annak ellenére, hogy a Google keresési eredményei oldalszinten kerülnek megjelenítésre, a Google is szereti tudni, hogy az adott oldal milyen szerepet játszik a teljes oldalt tekintve.

Nagyon fontos, hogy olyan menürendszert használj, amely érthető és rövid menüpontokat tartalmaz. Ajánlott a menürendszert az oldalad láblécében is elhelyezni, ezzel is könnyítve a felhasználó navigációs lehetőségeit!

97aa066dcc42404e7602768333af5659_xl.jpg

 

5. Figyelj a megfelelően kialakított landing page - re!

Kétségtelen, hogy a weboldal főoldala ( angolul landing page ), ahová először megérkezik a látogató, döntő fontossággal bír. Nagyon sokan elrontják azzal, hogy tájékoztatás vagy termék ismeret terjesztés helyett, cégbemutatkozással kezdik - EZT MINDENKÉPPEN KERÜLJÜK EL!

Gondoljatok csak bele, ha megérkezik a felhasználó, mert egy adott terméked iránt érdeklődik, nem arra lesz kíváncsi, hogy mikor kezdtétek a működést, hanem magára a termékre, amit árultok. Mindent a megfelelő menüpontban kell elhelyezni és ügyelni kell rá, hogy azt reklámozd a főoldalon, mivel teheted jobbá a látogatód napját a termékeddel, nem pedig azt, hogy a te céged mikor alakult meg, ezt az információt hagyd meg a "rólunk menüpontba!

  • Tájékoztasd, hogy a megfelelő oldalon jár
  • Már a főoldalon jelenítsd meg a terméket, amit árulsz, hiszen azért érkezett, mert látni szeretné, nem keresni.
  • Arról írj mit adhatsz a látogatónak, ne magadról vagy a cégedről tegyél ki regényt!
  • Ügyelj, rá, hogy már a főoldalról meg tudja rendelni a terméket, hiszen ez a te érdeked is.

 

JÓ PÉLDA A MEGFELELŐEN KIALAKÍTOTT LANDING PAGE - RE AZ ALÁBBI.


depositphotos_65204039_original.jpg

 

6. Nyújts minőségi tartalmat és szolgáltatásokat!

A webhely érdekes és hasznos tartalommal feltöltése az itt ismertetett minden más faktornál jobban hatással lesz a weboldaladra. A felhasználók meggyőződnek arról, hogy a tartalom jó, ezután pedig valószínűleg más felhasználókat is a tartalomhoz fognak irányítani. Ez történhet blogbejegyzéseken, közösségi média szolgáltatásokon, e-mailen, fórumokon keresztül, vagy más módon. Az egyedi, vagy szájról szájra terjedő hírverés az, ami segít az oldal megítélésének javításában mind a felhasználók, mind pedig a Google szemében, és ez ritkán fordul elő minőségi tartalom nélkül.

 

level-of-quality-compass.jpg

 

Gondolkozz el, hogy a felhasználók milyen szavakra kereshetnek rá, amelyeket meg akarnak találni a tartalomban. Azok a felhasználók, akiknek átfogó ismereteik vannak az adott témakörrel kapcsolatban, lehet, hogy más nyelvezetet használnak, mint azok, akik még újak a témakörben. Például valaki, aki hosszú ideje baseballszurkoló, valószínűleg a [nlcs] kifejezésre fog keresni (a National League Championship Series rövidítése), míg egy új szurkoló a sokkal általánosabb [baseball rájátszás] kifejezést fogja keresni.

7. Reszponzív design

Ma már nem kérdés, hogy a felhasználók nagy része megnézi a weboldaladat mobilon, ha lát egy adott reklámot, mielőtt bekapcsolná a laptopját, hogy részletesebben szemügyre vegye.Természetesen ezért rendkívül fontos, hogy a weboldalad mobilon is látható, jól navigálható legyen. Ajánlott mobil oldalt külön készíteni, de az, hogy reszponzív vagy látható legyen megfelelően a mobil képernyőn is, már alap elvárás. Erre mindenképpen figyelj oda.

responsive-web-design-hilton-head.jpg

8. Seo hiteles forráskód

A Google egyik szempontja a rangsorolásra az, hogy az oldalon lévő információk a megfelelő html szerkezetben, a megfelelő módon legyenek eltárolva. Minden robotnak van egy bizonyos fajta logikája, ami alapján ezeket a html tagokat végigpásztázza. ezen logika figyelembe vételével történő forráskód felépítés szintén kulcsfontosságú kérdés.

how-read-website-source-code.jpg

Nagyon fontos, hogy látogatóként tekints a weboldalad - ra és ennek fényében alakítsd ki mind tartalmilag mind strukturálisan mind tartalmi szempontból és biztosan sikerrel jársz!

Tetszett a cikk?

Olvasd el további bejegyzéseinket is és lájkolj minket facebookon!

Seo és minden, ami mögötte van

Mi fán terem a kulcsszó

A tökéletes főoldal titka

Miért kell egy vagyont fizetnem weboldalmért?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://crazyit.blog.hu/api/trackback/id/tr178555862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.