A tökéletes főoldal titka

2016. április 09. 17:02 - Chasetherabbit

Hogyan tehetem a főoldalam SEO és felhasználó baráttá úgy, hogy a tökéletes designról se kelljen lemondanom?

 

A főoldal az első interakciós pont közted és a leendő vásárlód között, ezért hatványozottan fontos, hogy a lehető legoptimálisabb legyen. Sok kérdés merül fel a mai napig is, mi az, ami igazán fontos a kereső motoroknak és egyúttal a felhasználói élményt is magasabb szintre emeli. Mint tudjuk, a két dolog erős összefüggésben áll egymással.

 how-to-optimize-a-landing-page.png

 

A Google szigorú elveket követ az oldal feltérképezését illetően. A bal felső saroktól átlós irányban haladva pásztázza keresztül a landing page - t, ezáltal nagyon fontos a logó és az oldal nevének megfelelő elhelyezése. Mindig kerüljön a bal szélső sarokba, hiszen ezzel is megerősíted a kereső robotot abban, hogy a megfelelő helyen jár és egyértelművé teszed a látogatónak is, hogy a te weboldaladra érkezett. Rendkívül fontos tehát, hogy ne a jobb oldalon és ne is középen helyezzük egy a logónkat.

Tartalom

 

Mint korábbi cikkünkben is említettük nagyon fontos, hogy ne a "Rólunk" szóló kisregénnyel szembesítsük az érkező vásárlót. Azt kell sugározunk, mi az, amit mi adhatunk neki és meg kell erősítenünk benne, hogy nálunk meg fogja találni, amit keres.

responsive-web-design-hilton-head.jpg

Amennyiben Adwords kampányt használunk, mindenképpen ügyeljünk rá, hogy a termékekkel, amelyeket meghirdetünk benne, már a landing page - en találkozzanak leendő vásárlóink. Érdemes ebben az esetben ugyanazokat az akciós termékeket elhelyezni a főoldal sliderében, hiszen nem azért jött, hogy körbenézzen, konkrét céllal érkezik hozzánk egy konkrét termékre vonatkozóan, így mindenképpen komoly marketing jelentőséggel bír a slider és az akció összehangolása.

Az alábbi Weboldal jó példa a megfelelő Landing Page struktúrára :    www.mrseo.hu

Kulcsszavak

keywords_ecommerce_featured.jpg

A megfelelő kulcsszavak kitalálása nem egyszerű feladat. Úgy kell gondolkoznunk mint egy vásárló, ebben az esetben is. Nagyon fontos, hogy ne essünk túlzásokba, a Google nem fogja előrébb tenni a weboldaladat a keresőben, akkor ha elárasztod a landing page - t kulcsszavakkal. Ideálisan 8-10 kulcsszót helyezz el egy adott oldalon.

Néhány tipp, amely hasznos lehet:

A Google Keresési Trendek szolgáltatással a kulcsszavaink népszerűségét ellenőrizhetjük, a népszerűség alapján a kulcsszavakat csoportokba rendezhetjük.

A Google Kulcsszóválasztó Eszköz használata során pedig arról kapunk képet, hogy adott kulcsszóra hány helyi havi keresés van, minden esetben a pontos keresést válasszuk ki. Minden kulcsszó mellett egy számot kapunk, illetve megjelenítésre kerül az is, hogy adott szóra milyen nagy a verseny. Általában már induláskor sem érdemes olyan kulcsszavakkal foglalkozni, amelynek a pontos helyi havi keresése 100 alatt van, ha csak ez a kulcsszó valamiért nagyon fontos az oldal témájára nézve, ám ekkor sem a legfontosabb kulcsszavak helyére kell tenni.

Navigáció

 

website-maintenance.jpg

A keresőrobotoknak és a felhasználóknak is közös érdeke, hogy megfelelően tudjanak navigálni az oldaladon, ezért mindenképpen fontos, hogy minél könnyebben kezelhetővé tedd azt. Még mindig nagyon sok helyen találkozni bonyolult menürendszerekkel, amelyeknek kapásból összevonható lenne 4-5 eleme, ráadásul menüpontok száma annyira vontatottá teszi a választást, vagy egy adott termék megtalálását, hogy elűzi a potenciális vásárlóidat.

Sitemap

 

A sitemap szerepe, hogy segítse a Google pókjait, hogy megfelelően fel tudják feltérképezni az oldaladat. Úgy képzeld el, mint egy tartalom jegyzéket vagy vázlatot, amely releváns képet ad az oldal struktúrájáról. Alapvetően a sitemap - re nagyobb, terjedelmesebb weboldalaknál van szükség. A könnyen navigálható és megfelelően optimalizált kisebb oldalaknál nem kötelező alkalmaznunk, mindazonáltal ártani nem árt és a kereső motor is szereti.

Az alábbi oldal segítségével gyorsan és egyszerűen tudsz magadnak oldal térképet generálni: https://www.xml-sitemaps.com/ 

1442919500.jpg

Az oldal térképet általában a landing page jobb felső sarkában érdemes elhelyezni.

Footer struktúra

 

Minden bizonnyal sokaknak nem fogunk újat mondani ezzel a ponttal, azonban nagyon sok helyen még mindig találkozni olyan weboldalakkal, ahol nincs footer, vagy nem tartalmazza a megfelelő információkat.

Amennyiben egy látogató eljut a footer - ig már fél siker, hiszen tudjuk, hogy számára érdekes tartalmat jelenített meg a weboldalunk. Nagyon fontos odafigyelnünk rá, hogy minden a főoldal tetején elhelyezett menüpontot jelenítsük meg a footerben, hiszen ezzel is segítjük a felhasználó navigációját.

launchmind.jpg

 

Érdemes a menüpontok mellé a hírlevél feliratkozást és egy kapcsolati form -ot is betennünk, ha az érkező látogatónak bármi kérdése felmerülne, akár azonnal meg is tudja írni, anélkül, hogy másik oldalra kellene átkattintania. Többnyelvű oldalak esetén az oldal fejlécén túl, a footerben is meg szokták jeleníteni a nyelv választási lehetőséget és a különböző, szolgáltatással kapcsolatos dokumentumok is itt foglalnak helyet.

Mindenképpen javasoljuk, hogy a szolgáltatott termékekről szóló aloldalakat, amennyiben vannak, elhelyezzétek a footer - ben is. Minél többször találkozik vele, annál nagyobb esély lesz a konverzióra. Fontos megjegyezni itt is, hogy nem szabad túlzásokba esnünk.

Ezeknek a menüpontoknak tulajdonképpen fix helye van, így a felhasználók már automatikusan ott fogják keresni, ezért fontos, hogy minden információt meg is találjanak.

Oldal sebesség optimalizálása 

 

Szintén sokaknak nem újdonság, hogy minél gyorsabb a weboldalunk annál jobb, azonban bizonyos esetekben mi magunk is nehezen találjuk, hogy miért is lett lassabb a weboldalunk, vagy hogyan tudnánk optimalizálni azt.

business-run.jpg

Az alábbi weboldal segít a sebesség optimalizálásában, ráadásul hasznos és releváns tanácsokkal lát el, mi az, amivel fejlesztheted a felmerült hiányosságokat:

https://gtmetrix.com/ 

Tetszett a cikk? - Lájkolj minket Facebookon!

Olvasd el többi bejegyzésünket is:

Mi fán terem a kulcsszó?

8 kiváló tipp, amivel felturbózhatod weboldaladat

7 IOS applikáció, amely gazdaggá tette feltalálóját

Seo és minden, ami mögötte van

Miért kell egy vagyont fizetnem a weboldalamért?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://crazyit.blog.hu/api/trackback/id/tr408581174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.