Mi fán terem a kulcsszó?

2016. április 10. 15:15 - Chasetherabbit

Minden, amit a kulcsszavakról tudnod kell

 

Mi az a kulcsszó?

 

A kulcsszó az a szó vagy kifejezés, amire szeretnéd, ha a weboldalad a Google keresőben az első helyre kerülne.Kulcsszavakkal találkozhatsz a weboldalad tartalmában és a forráskódban is. Amennyiben bizonyos kulcsszavak nem szerepelnek a weboldalad szövegében, amelyek egyébként fontosak lennének, az adott téma tekintetében, biztos lehetsz benne, hogy nem fog az oldalad a keresőben megjelenni.

keyword_types_2.jpg

A kulcsszavak fontossága tehát megkérdőjelezhetetlen, hiszen, ha például asztalos vagy, és nem helyezed el az ezzel kapcsolatos hatékony kulcsszavakat a weboldaladon, jelentősen rontod az esélyeidet a konkurenciával szemben. De mi is a megfelelő kulcsszó?

Hogyan válaszd ki helyesen a kulcsszavaid?

 

Nem új keletű probléma, hogy a weboldal tulajdonosok elkezdik hatalmas idő - energia és anyagi ráfordítással optimalizálni a weboldalukat, és mégsem érzik hónapok után sem az eredményeket. Nem teljesülnek a célok, nincsenek konverziók és hiába érkeznek meg a látogatók a weboldalra.

keywords.jpeg

Ezekben az esetekben általában egy komoly probléma van. Már az elején elrontják a keresőoptimalizálást, hiszen rosszul határozzák meg a kulcsszavakat és nem gondolják át a helyes kifejezéseket. Jobbik esetben, ilyenkor sikeresen a keresőoptimalizálás, mert sikerül jó helyezést elérni az adott kulcsszóra, csak egy baj van...A potenciális ügyfelek nem azokra a kulcsszavakra keresnek rá a Google - keresőjében, amelyekre az optimalizálás történt. Tehát nincs konverzió..

Hogyan kerülhetem el ezt a hibát? 

  • Először is, gondolkodj a leendő felhasználód, vásárlód, megrendelőd fejével. Mit csinálsz, amikor keresel valamit az interneten? Beírsz egy szót vagy kifejezést a keresőbe, tehát kapásból nem egy szóról, hanem az esetek nagy részében kifejezéstől beszélünk. Pl: bicikli vásárlás, szemüveg keret olcsón.
  • Próbálj olyan kulcsszavakat választani, amelyek vásárlási döntést sejtető tartalommal bírnak. Például, ha valaki rákeres a horgászat kifejezésre, még nem jelenti azt, hogy nálad fog botot vásárolni hozzá. Viszont, ha használod a "horgászbot olcsón" kulcsszót az oldaladon, nagyobb eséllyel fogsz bevonzani olyan vásárlókat, akik célzottan, vásárlási szándékkal keresnek valamire. Érzed a különbséget a kettő között?
  • Nem mindig a legjobban keresett kulcsszó lesz, amit választanod kell. Gondolj csak bele, mekkora a verseny a szolgáltatók között. Minél specifikusabb vagy, annál jobb! Ezért is ajánljuk a kifejezések használatát! 

long-tail-keywords-graphic_x2.png

A Long Tail módszer

 

Tehát tudjuk, hogy a rövid, általános hangzatú kulcsszavakra nagy verseny van, ezért bár hatékonynak tűnnek, nem mindig a legmegfelelőbb választást jelenthetik számodra. Az úgynevezett "Long Tail" módszer lényege, hogy olyan kifejezéseket használsz, amelyek specifikusabbak, ezért nem keresnek rá sokan, viszont nagyobb eséllyel vezetnek el a konverzióhoz.

Nézzük meg a kulcsszavak felépítését, hogy könnyebben megértsétek mi is pontosan ez a módszer:

  • egyszavas kulcsszó: bicikli, horgászbolt, autó
  • 2-3 szavas finomított kulcsszó: autó hitel, lakás hitel deviza
  • Részletesen leíró kulcsszó: Svájci frank alapú lakáshitel alacsony kamatra

 

Régebben talán elég volt általános kulcsszavakat használni, de mára már minél részletesebb vagy, annál jobb. Az internetes piac szinte hömpölyög és hatalmas lett a verseny. Neked ehhez kell alkalmazkodnod.

market-a-video.jpg

 

Az általános kulcsszavak nem hozzák meg a kellő eredményeket hiszen több száz millió konkurens van a világhálón. Ezért vastagodott meg az állatkánk farka, hiszen a specifikus kifejezésekben korlátlan lehetőségeid vannak. Csak jól kell meghatároznod...

Így határozd meg a kulcsszót

 

Létezik a Google Adwordsnek egy "kulcsszó tervező" szolgáltatása, amelyet igénybe tudsz venni, ha van adwords fiókod. Rettentően egyszerű a használata, csak be kell írnod a jobb oldalra a kulcsszavakat és az eszköz máris bemutatja a különböző szinonimákat, illetve a kapcsolt kifejezéseket. Ennek az eszköznek a használata erősen ajánlott akkor is, ha csak erre bízod a kulcsszavaid összeállítását.

 

google-keyword-planner-03.png

 

Azonban ha tökéletes eredményt szeretnél nem szabad itt megállnod. Szánj rá pár ezer forintot és meglátod, hogy megéri lefuttatni egy Adwords kampányt, különösen a kezdeteknél. Ideje beszélgetnünk egy másik, nehezebb, de hatékonyabb módszerről is. Ez pedig nem más mint a KEI.

Kulcsszó hatékonysági mutató ( KEI )

 

Nem ér meglepetten, ha azt mondjuk, az összes kulcsszó, amely Neked fontos, nem biztos, hogy másnak is az. Vannak szavak, amelyekre több keresés van, másokra pedig kevesebb.Jó hír, hogy a legideálisabb elemzést, ami ezt a fontossági sorrendet meghatározza, te is elkészítheted.

kei-seo.png

A KEI érték egy olyan mutató, amely az adott szóra előforduló keresési forgalom négyzetének és a keresőtalálati listában szereplő találatok számának hányadosa. Értéke minél nagyobb, annál optimálisabb, potenciális kulcsszóval van dolgunk.

Így hozz létre KEI táblázatot

Nyiss egy táblázatot az Excelben és írd be az alábbi szavakat különböző oszlopokba, egymás mellé:

  • Kulcsszó - A1 cella
  • Rákeresési gyakoriság - B1 cella
  • Versenytárs oldalak száma - C1 cella
  • KEI - D1 cella
  • Keresési arány - E1 Cella

 

A Rákeresési gyakoriságot a már korábban említett Adwords kulcsszó választó eszköz segítségével tudod meghatározni. Ha beírod az első kulcsszavadat, a "helyi keresés mennyisége" oszlopból kell kimásolnod az adatokat.

A Versenytárs weboldalak számát úgy tudod meg, ha egyszerűen rákeresel a Google - ben az adott kulcsszóra és a jobb felső sarokban megnézed, milyen értékeket mutat a találatok száma.

A keresési arányhoz másold be ezt a képletet:       =C2/B2

A KEI megállapításához pedig használd ezt:          HA(C2<>0;B2^2/C2*1000;B2^2*1000)

ht_sam_griner_then_02_jef_150413_16x9_992.jpg

Gratulálunk, kész is a saját KEI táblázatod!

Rendezd úgy, hogy a D oszlopban csökkenő sorrendben legyenek a számok, így meglátod, melyik az a TOP10 kulcsszó, amire az általad kiválasztott szavak közül leginkább érdemes optimalizálnod, mert van esély sikereket elérni!

Láthatod, hogy kulcsszavakat hasra ütés szerűen választani nagy butaság. Komoly stratégiai kutatásra van szükség, de hidd el, hogy megéri a befektetett energiát.

Ha többet szeretnél tudni, arról, hogyan lehet profi weboldalad, kattints ide!

Tetszett a cikk?

Olvasd el többi bejegyzésünket is és nyomj el like - ot Facebookon!

A tökéletes főoldal titka

8 SEO szempont, amire mindenképpen figyelj oda weboldaladnál!

Seo és minden, ami mögötte van

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://crazyit.blog.hu/api/trackback/id/tr788584362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2016.04.11. 16:54:33

Például beírom, hogy "Frady Endre költeményei", akkor a tömegek máris ott tolonganak a fradyendre.blogspot.hu/ oldalamon és őrjöngve olvassák a cizellált mélylírámat?
:)))